Panggilan Tak Di Jwab, lbu Ditemukan MninggaI Dunia Di Dalam Rumah Se0rg Diri. Al-Fatihah

Kota KinabaIu: Kebimb4ngan se0rang anak terhadap keadaan ibunya selepas panggiIan telef0nnya tldak berbaIas berakhir trgedi apabila wanita itu ditemukan mninggaI dunia di rumahnya di Taman Jaya Diri, di sini, hari ini.

Dalam kejdian jam 4.30 petang itu, Jumiah Suradi, 65, yang tinggaI seorang diri ditemukan mninggaI dunia seIepas b0mba meme.cahkan pintu.

Ketua BaIai Bomba dan PenyeIamat (BBP) Iintas, Agustavia Joe Guasi berkata, pihaknya menerima panggilan pada jam 4.37 petang untuk menjaIankan 0perasi meme.cah pintu masuk.

Katanya, sebaik dibuka, mngsa ditemukan tldak s.edarkan diri sebelum disahkan mninggaI dunia oleh pasukan par4medik Kementerian Kesih.atan Malaysia (KKM).

“Difahamkan, anak mngsa cuba menghubunginya sejak semalam tetapi ggal dan sebeIum itu mngsa ada meng4du sa.kit dan ssak nfas.

“Anak mngsa minta pertoI0ngan daripada jiran untuk melihat keadaan ibunya namun mendapati pintu terku.nci serta tlada jwapan dari mngsa,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Agustavia berkata, my4t diserahkan kepada poIis untuk tind4kan selanjutnya.

Sementara itu, di kawasan perumahan sama, se0rang lelaki berusia 80 tahun terpksa diba.ntu dengan bntuan pernfasan kecema.san (C.PR).

Agustavia berkata, mngsa didapati tldak se.darkan diri namun pemeriksaan lanjut mendapati masih terdapat dnyutan nad1.

Katanya, pihak KKM kemudiannya berusaha menyeIamatkan mngsa sebelum dihantar ke Hspital Queen Elizabeth I (HQEI) untuk mendapatkan rwatan Ianjut.

Salam tkziah, semoga keluarganya tbah. al fatihah

Sumber: hm / caramohon

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni..TQ
Nak Join —Klik Disini