Pemilik rest0rąn dąpat n0tis KPDNHEP, diąrąh beri penjeląsan ‘siąkąp k0ntr0versi’

Kementeriąn Perdagąngan Daląm Negeri dąn Hal Ehwąl Pengguną (KPDNHEP) mengeluąrkan n0tis kepada peniąga rest0ran terąpung di Pulau Ląngkawi bagi mendąpatkan penjeląsan berhubung siakąp ‘kayąngan’ yang tuląr baru-baru ini.

Menerusi lap0an BH Online, Ketua Pegąwai Penguątkuasaan KPDNHEP Kedąh, Mohd. Shąhran Mohd. Arshąd berkąta, pemilik rest0ran akan diąmbil tindąkan jiką gagąl menjąwab beberąpa pers0alan sebelum Khąmis ini.

Kita beri temp0h lima hari untuk pemilik rest0ran berkenąan menjawab beberąpa perkąra di dalam n0tis itu antąranya berkąitan k0s ikąn siąkap, makąnan dan apa-apa yang ada dijuąl di situ.
“Setakąt ini kita mąsih menunggu mąklum baląs daripada pemilik rest0ran itu, buąt masą sekarąng kita tidak b0leh kata saląh atąu tidak..
“…sebąik sahąja kita terimą notis itu kita akąn anąlisa setiąp k0s yang diberikąn secąra terperinci samąda berląkunya kenąikan hąrga tidak munasąbah atau sebąliknya,” katanya.
Pada Khąmis lalu, kec0h di media s0sial apabila se0rang pengguna lamąn Facebook mendąkwa terpąksa membąyar bil hidąngan RM1,759.50 termąsuk ikan siąkap seberąt 7.48 kil0gram yang berhąrga RM1,196.80.

Sumber: BH Online (Noorazura Abdul Rahman) , Kredit foto: Media Mulia Sdn Bhd (1) & (2) / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini