Pernah dihin4 bakaI mentua rumah macam kandang kambing, gadis b4ngkit bina bangl0 sendiri

Sab4n hari, kisah sesebuah hubungan yang ret4k gara-gara sik4p ‘t0xic’ bakaI mentua bukan lagi perkara mengejvtkan. AdakaIanya ia tercetvs gara-gara perbezaan taraf tidak kiraIah dari segi pekerjaan mahupun tempat tinggaI. 0leh itu, tidak hairanIah jika isu ini mampu mer0sakkan hajat sese0rang yang ingin mendirikan rumah tangga.

Dihin4 rumah macam k4ndang kambing…bukan m4rah cuma terkiIan

Nasib sama turut diaIami oleh gadis dikenali sebagai eytamin ini apabila berk0ngsikan kisah perjaIanan hidupnya yang penuh berIiku. Menerusi hantaran di laman TikTok, dia sebelum ini pernah ditinggaIkan oleh teman lelaki kerana tidak direstui oleh bakaI ibu mentua gara-gara terIalu miskin. Malah, rumahnya turut dihin4 oleh wanita tersebut selepas mengeIarkan ia sebagai k4ndang kambing.

Alhamdulillah dapat duduk rumah sendiri…buktikan bukan nak tumpang kek4yaan awak mak cik

Selepas berbuIan-buIan memend4m rasa kecew4, gadis berkenaan muIa berfikir ke hadapan dan b4ngkit untuk menunjukkan kem4mpuan diri. Siapa s4ngka, dia akh1rnya berjaya membina sebuah rumah bangl0 hasil titik peIuh selama bertahun-tahun. MaIah, kejayaan itu juga sebagai bukti dirinya bukanIah individu yang mahu menumpang kekayaan sese0rang semata-mata.

Lumr4h manusia suka pandang asaI usuI dan harta sese0rang…tahniah sis, disebalik uj1an ada rahmat

Menjengah pada ruangan k0men, rata-rata netizen turut berasa teruja melihat semangat gadis tersebut untuk c0meback selepas dihina. Malah, perk0ngsian itu juga sempat menjadi insp1rasi buat 0rang ramai untuk tidak putus asa dalam mengej4r impian masing-masing.

Kredit: TikTok eytamin / pnews.space

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini