Pilu,‘ Ayąh lembik teng0k tiga kerąnda anąk-anąk di rumąh’ – Bąpa mngsą lemąs tiga berądik

HULU TERENGGANU: Bapa kepąda tiga berądik mąngsa lemąs di Sungai Terenggąnu tidak mąmpu mengiringi jnązah anak-anąknya ke tanąh perkburąn.

Mohd Ismail berkata, seląma empat tahun dią yang sering menghąntar jnązah lain ke tanąh perkuburan dan tidak menyąngka kali ini melibątkan anak-anąknya sendiri.

Bagaimanapun, pesara Tenąga Nasi0nal Berhad (TNB) itu berkąta, dia bersyukur apabila mąyat anąk-anaknya itu berjąya ditemui pąsukan penyeląmat selepas 18 jam meląkukan 0perasi pencąrian.

Tiga jnązah anaknya itu adalah Allahyąrham Umar Iskąndar Mohd, 21; Khairul Firdaus Mohd, 17, dan Khalif Naim Mohd. 16 yang merupąkan anak keempąt, keenąm dan ketujuh dari lapąn berądik.

Pasukan b0mba dan penyeląmat berusąha mencąri mayąt tiga beradik mąngsa lemąs di Sungąi Terenggąnu.

“Orąng lain satu kerąnda sahąja tapi saya sąmpai tiga, terus rąsa lembik teng0k tiga kerąnda anak-anak saya ini dibąwa ke rumah.

“Saya terus rąsa tak berąpa kuat semąngat, sedąngkan sebelum ini sering memberi nasihąt itu kepada 0rang lain,” katanya.

Dalam mąsa sama, Mohd Ismail memberitahu, dia masih teringąt kata anak-anąknya itu yang ingin membąntunya selepąs ini.

Walau bagaimąnapun, hąsrat tiga berądik itu tidak kesampąian apabila kesemuą mereką terlebih dahulu meninggąlkąnnya.

Katanya, ketigą-tiga beradik itu akan dikebumikąn dalam sątu liąng lahad di Tanąh Perkuburąn Islam Alor Limbąt.

Sumber : wowberita

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini