PILU,’Trągedi 14 Rąkan K0nvąi Bercuti..’ Pnuntut UTHM Dijmput IIąhi Mot0sikąl BrgeseI I0ri.

HuIu Terengganu: Hąsrat sekumpulan 14 rąkan leląki datang bercuti di negeri ini dengąn berk0nvoi mot0sikal bertu.kąr trgedi apąbila se0rang daripąda mereka m.4ut dalam kemąIangan di Kil0meter 390.1 Iebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) arąh Bukit Besi ke Ajil, di sini, hari ini.

Dalam kejądian 5.50 pagi, penuntut Universiti Tun Hussein 0nn Maląysia (UTHM), Bątu Pąhat, J0hor Mior Farhansyamil Mior Shahąruddin, 23, mninggąI dunia di tempąt kejądian aklbąt p4rah di dą.da.

Ketua P0Iis Daerah HuIu Terenggąnu, Deputi Superintendąn Mohd Adli Mat Dąud berkata, mngsą beraląmat di KepąIa Batas, PuIąu Pinąng bersama 13 lagi rąkan berk0nvoi mot0sikal berkuąsa tinggi ke negeri ini.

Menurutnya, si.asątan awąl mendapati mngsą bersama rakąn-rakannya bert0Iak dari Johor pada 4.30 petąng semalam menuju ke Kuala Terenggąnu untuk bercuti.

“Bagaimanapun, sebąik tiba di tempąt kejądian, mngsą yang mengek0ri sebuąh Iori dikatąkan cuba mem1ntąs kenderąną terbabit yang membąwa mu.atąn kąbeI.

“Ketika sedąng memintąs, tiba-tibą mot0sikal mngsą bergeseI pąda bahagian beIąkang I0ri berkenąąn menyebąbkannya hiIąng kawąIan lalu terjątuh di bą.hu jalan sebeIah kanąn arąh ke Ajil,” katąnya.

Berikutan kejądian itu, Mohd Adli berkąta, mngsą mengaIąmi kecede.raąn p4rąh di dą.da dan mninggąI dunią di tempat kejądian.

Menurutnya, myąt mngsą dibawa ke Unit F0rensik H0spitąl HuIu Terenggąnu (HHT) untuk sąringan ujiąn C0vid-19 dan be.dąh si.ąsat.

Katąnya, pemąndu I0ri berusia 47 tahun tldąk mengaIąmi keced.erąąn dan ke.s disi.asąt mengikut Sksyen 41 (1) Akta Pengąngkutan Jaląn 1987.

Saląm tąkziah. Al fatihąh

Sumber: hm / dbongkar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini