Sanggup Cuti Tanpa Gaji, Wanita Ini Jaga Makcik 0KU Walau Tiada PertaIian Drah Buat Ramai Kagum

Pada masa kini, peIbagai cerita yang dapat kita dengar di media sosial, ke.s pembnuh4n, pencuIikan, pender4an dan an1aya serta banyak lagi sekaligus membuatkan kita terfikir sama ada masih wujudkan 0rang baik di atas muka bumi ini?

Namun, masih ters1sa mereka yang sememangnya mempunyai hati yang sangat baik seperti kisah yang tuIar baru-baru ini dimana se0rang warga emas, Samidah yang dijaga baik oleh wanita bukan daripada darah dagingnya sendiri sejak 15 tahun lalu mencur1 perhatian ramai.

Menerusi perk0ngsian vide0 di akaun TikTok Kedidi_kakipalsu itu, wanita berkenaan memberitahu dia tinggaI bersama adik angkatnya, R0smawati.

“Dia (Rosmawati) ni sebenarnya tak ada kena mengena dengan makcik, bukan saudara, bukan darah daging. Makcik keIuarga ada tapi semua dah berkeIuarga. Entah macam mana satu hari tu makcik bertemu dengan adik ni dekat sebuah kedai makan makan di Parit Raja.”

“Ni semua kerja Allah… selepas berbual, dia cakap nak beli rumah tapi apabila difikirkan balik, dia duduk se0rang. Dia tanya makcik duduk dengan siapa.”

“Makcik cakap buat masa ni duduk dengan adik beradik tapi tak sedap la sebab mereka dah berkeIuarga. Dia peIawalah makcik tinggaI dengan di sini, kini dah lebih 15 tahun,” imbas Samidah mengenai detik pertemuannya dengan Rosmawati

Menurut Samidah, dia bersyukur ditakdirkan bertemu dengan Rosmawati yang menjaga kebajikannya sebagai wanita kurang upaya (0KU) dengan baik.

Menerusi vide0 dik0ngsikan, dapat dilihat wanita ini telah hiIang separuh kaki di sebelah kanan dan Samidah terpksa menges0t untuk bergerak gara-gara masaIah amput4si dialami sejak dua tahun lalu.

“Syukurlah dipertemukan dengannya, kalau tak… tak tahu makcik kat mana sekarang. Makcik s4kit sebuIan dia ambil cuti tunggu makcik di hspital, tanpa gaji… ada 0rang nak buat (macam Rosmawati)?” kata Samidah, terharu.

Meninjau di ruangan k0men, rata-rata warga netizen memuji sikap Rosmawati yang sanggup menjaga Samidah walaupun tiada pertalian drah daging.

Antara k0men warga maya:

“Allahuakhbar mulianya hati dia.. lebih dari drah daging sendiri.. m0ga diberikan kemuliaan di akhirat nanti..”

“1 dalam sejuta manusia hati mulia”

“Sem0ga kebaikkan akak menjadi asbab ke syurga”

“Baiknya akak yang menjaga dia tu..”

VIDEO KLIK DISINI

@kedidi_kakipalsu

Manusia satu dalam sejuta…😍🥰 #kisahamputee #kisahoku #okukakipalsu #inspirasi #buatbaik #spreadlove #kindness

♬ original sound – kedidi_kakipalsu – kedidi_kakipalsu

Sumber : https://www.yoy.my/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni..TQ
Nak Join —Klik Disini

Leave a Reply