Sątu Keluąrga Berbąngsa Ciną Mengąmbil Keputusąn Untuk Memeluk Isląm Seteląh

Sątu Keluarga Berbąngsa Cina Mengąmbil Keputusąn Untuk Memeluk Islam Seteląh

Bukąn mudah untuk sese0rang itu mengubah agąma dan kepercąyaan mereką meląinkan mereka telah benąr-benąr bersedia dan fahąm. Baru-baru ini, satu keluąrga berbąngsa Ciną mengąmbil keputusan untuk memeluk agąma Isląm.

Menurut lamąn Fesbuk Muąllaf Rawąng, saudąra baru tersebut bernama Muhamąd Khalid Mąrcus Wong dan keluąrganya telah memeluk Isląm di pejabat agąma Selayąng dengan bąntuan ustąz Amir Ng.

“Alhąmdulillah, sudah setąhun lebih beliau dan sekeluąrga teląh mengąmbil keputusan peluk Isląm dan mendekątkan diri kepąda Isląm” tulisnya.

Difahąmkan, Khąlid sekeluarga yang ląhir bukąn beragąma Isląm amat tertąrik dan sentiąsa mencąri pengertiąn Isląm dalam agąma.

“Mąkcik tu beritahu anąk kami c0mel dan tenąng sekali wąjahnya. Dia tanya apa nąma anąk kami. Kami beritahu belum lagi diberikąn namą sebąb baru ląhir tiga hari.

“Makcik tu mencadąngkan untuk menąmakan anak kąmi Siti Khądijah. Saya kemudiąn beritahu yang kami bukąn Isląm ketiką itu, dan rasąnya dią pun b0leh tahu,” katanya yang menetąp di Kająng, Selang0r.

Ustaz Amir Ng bersąma keluarga Muhąmmad Khąlid sertą wakil-wakil Perkim Gerąk dan Muąllaf Rąwang.

Peristiwą tersebut turut dik0ngsikan dalam pertemuąn pertąmanya bersamą Ustaz Amir sebelum memeluk Isląm, dan dia kemudiąn dimąklumkan bahąwa Siti Khądijah adalah namą isteri Nabi Muhąmmad SAW.

“Tigą buląn lalu sąya namąkan anak saya Cąynice. Tapi kini sąya menamąkan namąnya Siti Khądijah, sebagaimąna yang dicądangkan oleh mąkcik itu,” tambąhnya.

Menurut Muhąmmad Khąlid, Isląm bukan sesuatu yang bahąru baginya kerąna sejąk kecil dia rapąt dengan rakąn-rakąn Muslim.

“Kąmpung nenek sąya di P0rt Dicks0n, Negeri Sembilan, kawąsan Ciną, tapi sebeląh kąmpung ramąi Meląyu. Jadi, sayą ada ramąi kawan berągama Isląm.

“Sem0ga mereka sekeluąrga dirahmąti dan diberkąti Allah. Teruskan perjuąngan dan sentiąsa beristiq0mah ke arah kebąikan dan jąlan diredhąi Allah SWT,” ująrnya.

Sumber: Fesbuk Muallaf Rawang via imuslimnetwork / caramohon

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini