“Saya masih b0leh berlak0n, tapi.. ” Hid4p Peny4kit Buah Pinggang, Along Eyzendy Keadaan Semakin Baik

Siapa yang pernah men0nton filem Gedebe, Khur4fat: Perjanjian Syaitan Cerita Kita, 1 Lawan Satu, Lu Maf1a Gua G4ngster ini pasti perasan akan kehadira se0rang pelak0n lelaki yang berbakat besar iaitu Along Eyzendy atau nama sebenarnya Mohd Eyzendy Mohd Aziz ini.

Terdahulu, Al0ng mengesahkan menghid4p s4kit buah pinggang kr0nik dan telah menjaiani pemebed4han pemind4han buah pingg4ng pada April lalu. Dia juga menjadi perhatian ramai apabila isterinya sendiri menaw4rkan diri untuk menderm4kan buah pingg4ng kanannya.

Memetik sumber, pelak0n ini menjelaskan keadaan kesihatanya semakin baik dan sudah kembali aktif dalam bidang lak0nan setelah sekian lama menyepi namun dia menjeiaskan ada batasan dimana tidak melakukan adegan yang berat kerana t4kut akan memberikan tek4nan pada dirinya.

“Saya hairan sebab ramai yang s4ngka saya masih s4.kit. Ramai juga yang bertanya, apakah saya sudah b0leh berlak0n? Alhamdulillah, keadaan saya semakin baik. Saya akui, sedikit degil sebab d0ktor nasihatkan supaya berehat lebih lama. Saya hanya berehat enam bulan dan selepas itu, kembali bekerja…”

“Insya-Allah, saya masih b0leh berlakon, tetapi bukan membabitkan babak berat seperti pergaduhan. Bimbang ia memberi tekanan pada diri” katanya.

Walau bagaimanapun, dia sudah mula menjaIani beberapa pengembaran tetapi harus menjaga permakanan dan minum agar dapat mengelakkan sebarang komplikasi pada bahagian tempat pembedahan.

“Saya kena bekerja kerana ada mulut yang perlu disuap. Sebelum ini, isteri tidak bekerja kerana saya mahu dia beri perhatian kepada anak-anak. Alhamdulillah, saya tiada masalah untuk menjaIani penggambaran, malah pernah berada di l0kasi selama 15 jam. Namun, saya perlu jaga makan, minum dan cukup tidur..”

“Kalau tidak cukup tidur, badan akan rasa tidak sedap dan bahagian tempat pembedahan juga s4.kit. Diikutkan hati, saya mahu redah sahaja, tetapi badan pula tidak berapa kuat,” ujarnya.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata warganet menitipkan d0a buat Along Ezandy agar cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan. Bukan itu sahaja, ada yang menyifatkan peng0rbanan isterinya sememangnya jarang dilakukan oleh gol0ngan wanita untuk suaminya.

Antara k0men warga maya:

“m0ga dipermudahkan urusan dan cepat sembuh..”

“rok0k kurangkan..kang tak pasal-pasaI paru-paru pulak..sem0ga cepat sembuh..”

“isteri jugak yang berk0rban..hargai isteri waktu susah dan senang, s.4kit dah sihat..”

“hargai peng0rbanan se0rang isteri hingga hujung nywa..tidak ramai isteri yang b0leh buat..”

Sumber : yoy.my

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni..TQ
Nak Join —Klik Disini

Leave a Reply