Seb4k lihαt leIαki t0lαk kerusi r0dα, si kecil Ienα αtαs ibu! Netizen nαk huIur bαntuαn

Menjalani kehidupan serba kekurangan membuatkan sese0rang itu lebih t4bah, jauh sekali mahu meninggaIkan insan tersayang dalam keadaan terk0ntang-k4nting tanpa kasih sayang.

Terbaru, satu vide0 tular memaparkan tind4kan lelaki men0lak se0rang wanita dan kanak-kanak dipercayai ahli keluarganya yang duduk di atas kerusi r0da dirakam di sebuah l0kasi di Butterworth, Pulau Pinang.

Vide0 itu dimuat naik oleh @amar_amarpg yang memuji kehebatan lelaki tersebut memikul tanggungjawab sebagai suami dan bapa sehingga mengundang seb4k netizen di aplikasi TikTok.

“Cinta sampai m4.ti. Hebatnya kasih sayang se0rang suami dan ayah,” tulisnya.

Rakaman berdurasi 38 saat itu kelihatan keluarga terbabit berhenti di sebuah persimpangan lampu isyarat sebelum lelaki berkenaan gigih men0lak melintasi jalan selepas lampu bertuk4r hijau.

Lebih menye.dihkan apabila kanak-kanak perempuan itu tertidur dengan Iena di atas pangkuan wanita tersebut, tidak menghiraukan cuaca pan4s dan bunyi hiruk-pikuk keadaan sekeliling.

Vide0 meraih 774,400 tontonan itu dihujani hampir 6,000 komen netizen yang simp4ti melihat kesusahan keluarga berkenaan dalam meneruskan kehidupan.

Malah, rata-rata menyatakan hasrat untuk membantu keluarga itu dengan meminta pert0longan orang ramai sekiranya mempunyai maklumat lanjut agar sekurang-kurangnya dapat meringankan beb4n.

Bagaimanapun set4kat ini, difahamkan 0rang ramai terutama penduduk di sekitarnya sedang cuba untuk mendapatkan inf0rmasi mengenai keluarga tersebut.

Sumber: TikTok @amar_amarpg / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini