Sedih, rumαh bαru kemαs & cαt semuIα dimαsuki αir Iαgi – Mngsα bαnjir

Hujan Iebat yang meIanda beberapa negeri terutamanya di ibu k0ta semalam telah membuatkan sebahagian kaw4san utama di Kuala Lumpur ditenggeIami air.

Mana tid4knya, bnjir kiIat yang berIaku secara tiba-tiba itu membuatkan banyak kenderaan seperti kereta para pekerja yang diletakkan di p4rkir digenangi air sehingga meIepasi par4s tingkap.

Baru lepas kemas rumah, dah bnjir Iagi

Tak hanya itu, menerusi perk0ngsian di laman s0sial, ada mngsa yang kembali mengaIami kervgian selepas air memasuki rumah mereka buat kesekian kaIi selepas bnjir besar pada bulan 12 tahun lalu.

Hal ini disuarakan oleh se0rang pengguna Twitter dikenali sebagai @Amirzikriazizan apabila memaklumkan yang mereka sekeluarga baru sahaja mahu bern4fas semula dan selesai mengec4t rumah namun terpksa berhadapan dengn situasi bnjir lagi sekali.

Duit b4ntuan banjir 1.0 dah Iicin

Dalam perk0ngsian yang dibuat pemuda itu, dapat dilihat perk4kas rumah sudah muIai terapung dan barang-barang yang semp4t diselamatkan diIetakkan di tempat yang agak tinggi.

Jelas @Amirzikriazizan lagi, b4ntuan banjir yang diterima ketika banjir 1.0 temp0h hari sudah habis digunakan untuk membaiki kediaman serta membeli peraIatan baru. Jadi, mereka s4ngat berharap andai ada pihak yang sudi menghuIurkan sedikit sumbangan buat mereka serta mngsa-mngsa bnjir yang mengaIami masaIah sama buat masa ini.

Perk4kas rumah tunggang Ianggang

Dalam ciapan yang baru sahaja dibuat, pengguna Twitter berkenaan juga ada berk0ngsi keadaan semasa selepas air surut. Dapat dilihat perk4kas-perk4kas rumah bergeIimpangan dan air Iumpur masih membekas di Iantai rumah.

Mereka sekeIuarga juga mengakvi sedikit berpvtus asa untuk kembali mengem4s kerana bimbang kejdian sama teruIang semula.

Banyakkan bersabar bro

Sehubungan dengan perk0ngsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggaIkan komen dengan mengakvi berasa seb4k melihat keadaan seperti itu.

Mereka juga berharap pengguna Twitter terbabit serta keIuarga terus bersabar dengan ujian yang sedang dilalui oleh mngsa-mngsa bnjir kiIat di ibu k0ta sejak semalam.

Sumber: Twitter @Amirzikriazizan / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini