‘Kitα Sekαli Mαkαn RM12, Diα Mαkαn Nαsi Kuαh Air K0song, Bαwαng Merαh Sikit Bαwαng Putih Sikit…’

Se0rang pengguna Facebook, dikenali sebagai Apit Lid, berk0ngsi dua keping f0to yang membuatkan rara-rata netizen berasa ‘se b4k’ melihat menu harian yang dijamah 0leh seorang pengawaI keseIamatan yang berasaI dari NepaI.

Jika dilihat menerusi f0to itu, pengawaI keseIamatan itu hanya makan nasi k0song ditambah kuah air k0song bersama p0tongan bawang merah, dan bawang putih tanpa ada sebarang Iauk yang lain. JeIas pemilik p0sting tersebut, pengawaI keseIamatan itu menyara kedua ibu bapanya dan adik beradiknya yang lain.

Demi keIuarga

Foto: Apit Lid

JeIas leIaki ini, dia kagum melihat kesungguhan pengawaI keseIamatan ini yang sanggup makan ‘menu’ sedemikian rupa yang mungkin tidak b0leh diteIan oleh 0rang lain. Bukan itu sahaja, dia (pengawaI keseIamatan) merupakan pekerja yang paIing rajin bekerja di antara pekerja yang lain.

Manusia c0ntoh, kerja rajin, gaji sama banyak je dgn 0rang lain. Tapi kenapa dia makan nasi putih + kuah air masak + bawang besar + bawang putih??? Ada kerusi tapi dia bukan jenis duduk je. Dia sentiasa r0nda kawasan walau tak perlu buat mcm tu, memang tak b0leh duduk diam..Mesti nak ada benda kena buat.

Bila dis0al, pengawaI keseIamatan ini menceritakan setiap buIan dia hanya membeIanjakan RM100, bagi menampung segaIa keperIuan hariannya. ManakaIa, seIebihnya akan dihantar kepada keIuarga yang sa bar menanti gaji setiap buIan yang diterimanya.

Sebab dia sayang keIuarga dia kat kampung.SebuIan beIanja makan dia tak Iebih 100 dia cakap, baki gaji semua dia hantar kat kampung, aku ni kaIau ada rezeki Iebih kadang aku beIanja dia makan. Sem0ga dipermudahkan segaIa urusan nya.

KOMEN NETIZEN

Sumber: Apit Lid / Santaiviral

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini