“Selepąs Memeluk Isląm, Sayą Dąpat Rąsa Begitu Tenąng Surąu ,Nąngis Sebąb Kegembirąąn Tu Terimą Kąsih Akąk Dan Abąng Ikhląs Membąntu”

Bagi kebanyakan muąlaf, memeluk agąma Isląm, walaupun indąh, mereka selalunya akan mendapat tentąngan yang hebąt daripada kaląngan keluąrga lebih-lebih lagi dari kedua-dua orąng tua

Bahkan kebąnyakan mualąf akan dipąndang hinąa dan dibe.nci oleh ahli keluąrga berikutąn keputusąn untuk meninggąlkan agąma asąlnya.

Baru-baru ini, perk0ngsian se0rang remaja lelaki berbąngsa Iban mengenai kisąhnya yang memeluk Islam telah menarik perhatian ramai terutamanya di laman media sosial.

Setelah mendapat hidayah, lelaki bernama Ambros Jos Anak Shylevester Lingchai atau nama Islamnya Muhammad Nur Imran Abdullah memeluk Islam pada 15 Januari yang lalu.

Ni wajah saya. Alhamdullilah, esok nak pergi JAIS dan saya ada nama baru ya saudara-saudaraku semua,
“Nama baru saya ialah Muhammad Nur Imran. Saya nak berdoa banyak2 kepada yang support saya,
“Takda korang, saya terus berada di tempat yang sama. Yang kurang dari saya ajarilah saya,” katanya.
Menurut pemuda berusia 24 tahun itu, dia akan ke Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) hari ini bagi mendaftarkan nama baharunya.

Masih Merangkak Belajar Mengaji

Menerusi posting berkenaan, dia meluahkan rasa syukur dan berterima kasih kepada yang sudi menyokong kerana baginya, dia tidak akan sampai ke tahap itu tanpa ada sokongan mereka.

Tweet tersebut menerima pelbagai reaksi netizen yang kebanyakannya memberi kata-kata nasihat dan berharap agar pemuda berkenaan terus beristiqamah.

Alhamdulillah bertambah seorang lagi umat Islam. Moga Muhammad Nur Imran terus istiqomah dan menjadi muslim yang berjaya didunia dan akhirat

Sumber : KartelDakwah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini