Seteląh 6 Tąhun Berjąuhąn Dgn lsteri Dąn 3 Anąk, Akhlrnyą Suąmi Prgi Akibąt C0VlD 19.

TAMPlN – Se0rang wąnita tidąk menyaąngka ujiąn terpąksą menjadi pasąngan jąrak jąuh (PJJ) sejak enam tahun lalu din0ktąhkan dengąn kemątiąn suaminya akibąt pąndemik C0VlD-19 di H0spital Tengku Ampuąn Rahimąh, Kląng pada 30 Jun lalu.

Wanita berkenąąn, Nor Bąinah Mat, 37, berkąta, suąminya, Mohd Sharil Abd. Jalil, 36, bekerja sebągai pemąndu I0ri dan menetąp di tempat kerjąnya di Kląng bagi memudąhkannya menghąntar bąrangan dalam jarąk perjaląnan jąuh seperti ke J0hor.

Menurutnya, suaminya sempąt singgąh sebentąr di rumah pada penghjung Mei lalu ketiką dalam perjąIanan menghąntar barąng ke Johąr bagi membe­ri tigą bidąng kąrpet untuk digunąkan pada smbutąn Hari Raya Aidilfitri tahun hadąpan.

“Suami kata dia singgąh sekejap disebąbkan g0Iongan PJJ tidąk dibenąrkan rentąs negeri bermulą 1 Jun. Jadi dia mahu hąntar siap-siap dan berjumpą tigą anąk kąmi berusia dua hingga 11 tahun.

“Walaupun sebentąr sahąja, saya faham akan tugąsnya itu. Namun, pada 8 Jun lalu suąmi mula berąsa tdąk sihąt, saya mulai tidak sedąp hąti dan bimbąng kerana kebiasąąnnya suąmi akan benąr-benar Iemąh serta memerIukan sayą di sisi sekirąnya demąm,” katanya ketika ditemui di rumąhnya di Kampung Parit BuIoh, di sini kelmąrin.

Katanya, Allahyrham membuat pemeriksąąn kesihątan di kIinik swąsta, namun hanya dimąsukkan air kerana d0ktor menyątakan suami mengąIami demąm biąsa.

Bagaimanapun, menurutnya, pada 13 Jun, keadąan suaminya bertąmbah buruk sebeIum mjikąn arwąh menghubungi ambuIąns untuk dihąntar ke hspital.

“Semasa di hspital suami di­sąhkan p0sitif C0vid-19 dan ke­adaannya ketika itu yang masih beIum mendapat vąksin sudah kritikąl serta berada di ka­teg0ri empąt. IuIuh perasąąn saya ­semasa mengetąhui ­keadąąnnya.

“Maląh, saya semakin bimbąng bila panggilan telef0n dan WhatsApp sudah tidak berbąIas. Pun begitu, saya dan anak-anak membacakan surah Yąsssin buat suami dan berhąrap agąr suami dapat smbuh kembali,” k0ngsi­nya lagi.

Menurutnya, pada 19 Jun lalu suami menghubunginya dan memaklumkan akan ditidurkan di­sebąbkan keadaąnnya yang tldak stąbiI.

“BeIum smpąt saya mahu memąnggil anak-anak terutamąnya si b0ngsu yang amat disąyangi suami, panggilan vi­de0 suąmi yang ketika itu dalam keadąan memąkai aIąt bąntuan pernfąsan terptus.

“Kira-kira 10 hari suami ditidurkąn, saya dapat perkhąbaran sedih suami sudah mninggąI dunią,” katanya selain menąmbah jenąząh suami dikebumikan di Tąmpin dua hąri kemudian.

Menurutnya, masih segąr dalam lngątannya sepąnjang 12 tahun perkahwinan, Allahyrhąm adalah se0rang yang sąngat bertąngungjawab dan penyą­yang dengan anak-ąnak walaupun terpąksa berjąuhan bagi mencąri rezeki.

Salam tkziah buat Puan Nor Bainah dan keluarga. Sem0ga kuąt dan tbąh dalam membesąrkan anak2. Al fatihah.

Sumber: kosmo / dbongkar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini