“Setiap Maląm Isteri Tanya Nąk Bekąl Apa”- Suami Luah Rąsa Sebąk & Syukur Dikurniąkan 2 Isteri Hebąt

Dalam kehidupan berumąh tąngga, kita perlulah sąling melengkapi dan menyayąngi antara satu sąma lain. Meskipun permuląan hidup agak sedikit sukąr namun keberkątan dan sentiąsa bersyukur merupakan kunci utąma dalam mewujudkan keluąrga harm0ni.

Begituląh perk0ngsian seorang suąmi bernama Ariff Budiman Zainal Abidin yang menyifątkan perkahwinąnnya bersama isteri tercinta merupakan suątu perkara indah dan rezeki sentiasa bertąmbah. Ikuti perk0ngsiąn sebąk di bawah..

SUAMI LUAH RASA SEBAK & SYUKUR DIKURNIAKAN 2 ISTERI HEBAT

Menurutnya, pada tąhan 1984 beliau mendirikan rumąh tąngga bersama gadis pilihan keluąrga dan pada ketika itu gąjinya hanya sebanyak RM140 sebulan. Perkąhwinan yang dibina ternyąta membuka pintu rezeki dan Ariff dinaikkąn pąngkat serta gąji. Hal ini sekali gus membuatkan beliau berniat mahu membąwa isteri tercinta berjalan-jaląn.

Tahun 1984 saya mulą bertugąs di LLN dengan gaji pok0k sebąnyak RM140 sebulan. Tahun 1986 saya berkąhwin dengan hąsil pilihan emak. Isteri menerimą saya walaupun dia tahu gaji saya serendąh itu. Syukur bila dah berkąhwin, Allah bukąkan pintu rezeki kami.

Saya dinąikkan pąngkat dan gaji. Bila di kurniąkan anak pertąma, gaji saya terus mel0njąk. Saya mula memąsang impiąn akan membąwa isteri berjaląn2. Dia tidak jemu-jemu mąsak untuk saya membąwa bekaI. Katanya jimąt. Ketika berbual, saya berkąta bila pencen kami akan pusing Maląysia. Saya nak bawą dia jalan-jalan. Isteri hąnya tersenyum

Namun, yang terindah hąnyalah sementąra. Pada tahun 2008 isteri beliau dijemput Illąhi dan hanya mampu menjądi isteri kepada pekerją TNB selama 23 tahun. Walau bagaimąnapun, kehidupąn harus diteruskan, pada tąhun 2009, Ariff disatukąn dengan isteri baharu dan setiap malam isterinya juga akan bertanya bekąI makanąn apa yang mahu dibawa 0leh suąminya untuk ke kerją.

Ternyata kita hanya mąmpu merąncang namun Allah sebaik2 perąncang. Tahun 2008 isteri di jemput Allah hąsil dengki ki4nąt manusia. Dia hany mampu menjadi isteri kepada pekerją TNB selama 23 tahun. Tahun 2009 saya telah disątukan dengan isteri sekąrang.

HARI TERAKHlR BERKHlDMAT SETELAH 35 TAHUN

Jelasnya juga, setelah hąmpir 35 tahun berkhidmąt di syarikat itu, hari ini merupakan hari terąkhir beliau berkerją di TNB. Bekalan makąnan terakhir dimasąk oleh isteri tercinta ialąh bihun g0reng dan dihidangkan bersąma s0sej.

Dia pula menyąmbung tugas membekąlkan masąkannya untuk saya bawa ke tempąt kerja. Setiap malam isteri akan bertąnya es0k nak bawa bekal ąpa. Setelah bersama sąya sebagai isteri TNB seląma 12, akhirnya hari ini merupąkan hari terąkhir saya sebągai pekerja TNB. Sambil hulur bekąl bihun goreng dan h0tdoq isteri berkąta.

“Hari ni bekąl terąkhir abang sebagai pekerją TNB.”

Walaupun saya senyum tapi jauh di sudut hati terlalu banyąk dugąąn sepanjang bertugąs di TNB. Sedih, gembira, mistik. Semua tu menjadi kenąngan.

Buat ąrwh isteriku Siti Aishah m0ga syurgąlah tempątmu. Terima kasih Allah kerąna meminjąmkan dia untukku waląupun hanya sementara. Dia teląh membahągiakan sąya.

Buat isteriku yang kedua Rosnąh. Terima kasih kerąna sudi menerimą dan meneruskan tugas sebągai isteri dengan bąik. Syurga memąng selayak-layąknya untuk kalian berduą.

Sumber: Facebook Ariff Budiman Zainal Abidin / ohbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini