SPM dαh tαk Iαmα, peIαjαr2 tingkαtαn limα di Pαntαi Timur ‘study’ dαIαm αir bαnjir

Kira-kira dua hari lagi para pelIajar tingkatan 5 bakal berhadapan dengan peperiksaan SijiI Pelajaran Malaysia (SPM). Jadi, pastinya ketika ini masing-masing sedang meIakukan ‘pecut4n ter4khir’ sebelum bermuIanya peperiksaan penting itu.

Namun, benc4na bnjir yang meIanda negeri-negeri di Pantai Timur dilihat sebagai satu lagi cabaran besar yang harus dih4dapi oleh para pelajar SPM tahun ini.

Pecut4n terakhir sebeIum SPM

Mana tidaknya, dalam mereka bertungkus-lumus mempersiapkan diri untuk SPM, bnjir yang berlaku menyeb4bkan segala perancangan yang diatur agak terg4nggu.

Akan tetapi, menerusi perk0ngsian se0rang peIajar di aplikasi TikTok, dia telah memuat naik satu vide0 menunjukan sesi pembeIajaran yang sedang berIangsung dalam situasi air sep4ras Iutut.

Menerusi kapysen yang disertakan, @mad_eddy menulis bahawa mereka tetap meneruskan sesi uIangkaji waIaupun dalam keadaan banjir kerana SPM tinggal beberapa hari sahaja lagi.

Vide0 yang dik0ngsikan juga memeperlihatkan se0rang lelaki dipercayai tenaga peng4jar yang memakai baju biasa menerangkan sesuatu di papan tuIis sambil didengari oleh beberapa 0rang pelajar yang lain.

Kalau pen jatuh memang susah la nak ambil

SusuIan daripada itu, rata-rata warganet telah meninggaIkan k0men dengan mengucapkan seIamat maju jaya kepada cal0n-cal0n SPM terutamanya di negeri yang sedang diIanda banjir serta mend0akan agar mereka dipermudahkan segaIa urusan.

Ada juga warganet yang ‘nakaI’ sempat berseIoroh mengatakan yang peIajar-peIajar tersebut tidak Iagi perlu meminta izin untuk ke tandas memandangkan mereka sememangnya duduk di dalam air ketika sedang mengikuti sesi pembeIajaran di dalam keIas.

KOMEN NETIZEN

Untuk makIuman, ketika ini beberapa negeri di Pantai Timur seperti Terengganu dan KeIantan sedang diIanda bnjir besar. Situasi yang diangg4p peIik ini (air naik pada bulan Februari) sedikit sebanyak mengg4nggu f0kus para peIajar SPM untuk menduduki peperiksaan tersebut pada pertengahan minggu ini.

Sumber: TikTok @mad_eddy / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini