SubhanAlląh, Wająh Atau Air Muką Lelaki Tąhfiz Yang Bercahąya Allahuakhbar

Subhanallah, Wajah Atau Air Muka Lelaki Tahfiz Yang Bercahaya Allahuakhbar
Berkat dari hafalan al-Quran yang diberkati, wajah seorang lelaki tahfiz tampak bercahaya & sangat sejuk untuk mata memandang. MasyaAllah. Bilakah boleh menjadi seperti ini, mana hidayah? bukan Hidayah nama awek ya. Hidayah Allah s.w.t kita sendiri perlu cari. Baru boleh didik anak-anak isteri kearah jalan yang benar.

Kalau kita sebagai lelaki tak tau pasal agama amat-amat rugi. Lihatlah gambar lelaki di bawah.. Ermmm sejuk ibu mengandungkannya. kalau dari dalam tu dah baik akan terpancar ke wajah

Abu Musa Al Asy’ari meriwayatkan bahwa Rasulullah saw. bersabda:

“Perumpamaan seorang mukmin yang membaca Al Quran adalah bagaikan ‘al-Utrujjah’. Aromanya harum dan rasanya enak. Perumpamaan seorang mukmin yang tidak membaca Alquran adalah bagaikan ‘tamar, kurma’. Aromanya tidak ada dan rasanya manis. Perumpamaan seorang mun4fiq yang membaca Al Quran adalah bagaikan ‘ar-Raihanah’. Aromanya harum dan rasanya pahit. Perumpamaan seorang mun4fiq yang tidak membaca Al Quran adalah bagaikan ‘al-Hanzhalah’. Aromanya tidak ada dan rasanya pahit.

(Al-Bukhari: 4632, 4671, 5007, dan 7005).

Sumber: oh-mel3top

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini