LeIαki Men4ngis, Sujud Syukur Dαpαt Jejαk Tαnαh Air SeIepαs Duα Tαhun Di Singαpurα

Pembukaan semp4dan darat antara Malaysia dan Singapura telah memberi ruang kepada mereka yang terpis4h untuk kembali bertemu dengan 0rang tersayang.

Tambak J0hor dan Lebuhraya Linkedua yang sepi sepanjang peIaksanaan perintah kawalan pergerakan (PKP) kembali ‘meriah’ dengan 0rang ramai yang puIang ke negara ini, tepat 12 tengah malam Jumaat.

Situasi hib4 dan sayu menyelubungi perasaan r4kyat negara ini yang pulang ke tanah air setelah terk4ndas selama dua tahun di Singapura.

Sujud syukur di simpang jaIan

Antara yang tuIar, adalah reaksi se0rang lelaki yang melakukan sujud syukur di simpang jalan raya Johor kerana terharu dapat bertemu kembali dengan keluarga tercinta.

“Alhamdulillah Ya Allah, dua tahun gais dua tahun tak baIik.
Allahuakbar, terima kasih Ya Allah,” kata lelaki dalam rakaman vide0 tersebut.

Difahamkan, rakaman vide0 lelaki tersebut dik0ngsikan oleh isterinya sebelum dimuat naik ke laman Tiktok Faiqa Roslyy.

Menurut wanita itu, suaminya tidak puIang ke kampung setelah PKP dil4ksanakan bermula 18 Mac 2020.

Dalam video berdurasi satu minit, lelaki tersebut dilihat menanggaIkan t0pi keledar mot0sikalnya dan meletakkannya di atas jalan. Dia kemudian bersujud di jalan kerana rasa syukur yang tidak terhingga.

Lelaki itu terh4ru hingga menitiskan air matanya. Bagaimanapun, tind4kannya itu tidak mengganggu penunggang mot0sikal lain yang melalui kawasan tersebut.

“Allahuakbar, Alhamdulillah, Terima kasih Allah,” katanya selepas b4ngkit berdiri dengan Iinangan air mata.

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata warganet mengaIu-aIukan kepuIangan lelaki tersebut ke tanah air. Rata-ratanya mengakui tersentuh selepas men0nton vide0 tersebut.

Rakyat Singapura juga dilihat turut memberi k0men p0sitif dan menzahirkan kegembiraan kepada rakyat negara ini yang dapat pulang bertemu keIuarga tercinta.

Sumber: Mothership, Faiqahroslyy / siakapkeli

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini