Susαh senαng bersαmα αnαk, Fαrαh Lee genggαm Mαster di UK – “Demi tuntut ilmu..”

SeIepas menunggu dua tahun, selebriti media s0sial Farah Lee akhirnya dapat meraikan hari konv0kesyen pada sebuah majIis gr4duasi di University of Leeds, United Kingd0m pada Selasa lalu.

Menurut Farah atau nama sebenarnya Nurfarahin Romli, penat lelah dan peng0rbanan sejak 2018 menjadi berbal0i apabila dia menggengg4m Sarjana Pendidikan Kanak-Kanak.

Wanita berusia 30 tahun itu meng4kui, kejayaan tersebut bukan satu perjalanan yang mudah untuk dilalui bersama anak perempuannya Maream Esabel apatah lagi menjaIani kehidupan di negara asing.

Sepatutnya k0nvo 2020, tapi aklbat C0vld-19

View this post on Instagram

A post shared by Farah Lee (@farahlee_)

“Pada 11.09.2018, se0rang ibu tunggaI bersama anaknya yang baru berusia empat tahun meIangkah keluar dari kapal terbang di tempat asing, meninggaIkan semua 0rang yang mereka kenali, gaya hidup selesa, demi ilmu.
“Dunia baru, wajah baru, kehidupan baru. Kenangan, keringat, air mata, kes4kitan, senyuman, tawa dan kasih sayang, semuanya membuatkan ia menjadi hari terindah!,” katanya yang mesra dipanggiI Omma.

Bekas isteri kepada pengacara dan pers0naliti televisyen Ally Iskandar itu berk0ngsi kegembiraan tersebut dengan memuat naik beberapa p0sting di laman Instagram.

Selain itu, dia yang juga pemilik butik Omma & Esabel membuat dedikasi istimewa buat Maream yang sentiasa sabar dan meny0kong ibunya dalam usaha menuntut ilmu sehingga men4matkan pengajian.

Terima kasih anakku

View this post on Instagram

A post shared by Farah Lee (@farahlee_)

“Alhamdulillah Maream, kita berjaya Iakukannya! Terima kasih atas kesabaran dan sok0ngan kamu sejak hari pertama kita berada di sini. Ketika itu, kamu masih keciI tetapi sangat memahami, suka men0long dan tabah.
“Saya tahu, ia bukan perkara mudah bagi kamu. Kamu sangat gembira dan menunggu hari gr4duasi saya. “Omma, hari ini hari awak” dan kej4yaan ini adalah untuk kamu Maream,” ujarnya.

Batik yang sama ketika ‘degree’ di Korea SeIatan

View this post on Instagram

A post shared by Farah Lee (@farahlee_)

Farah dan Ally mendirikan rumah tangga pada 20 Januari 2012 dan mengambil keputusan untuk berpis4h pada 17 Ogos 2016. Hasil perk0ngsian hidup, mereka dikurniakan Maream yang kini berusia lapan tahun.

Sumber: Instagram Farah Lee / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini