23 Tahun Kahwin Tiada Kad Nikah, Suami lsteri Nyaris Dit4ngkap Basah Di H0tel. Ikuti Kisahnya

Pada cuti umum, pih4k berku asa sering membuat pem4ntauan berkala di h0tel penginapan bagi menye rbu pas4ngan bukan m4hram yang sewenangnya tinggaI sebilik. Ia merupakan usaha bagi mengeIakkan kegiatan tidak sen0noh yang mengund4ng mud4rat. Namun siapa mendvga, suami isteri yang sudah mempunyai hubungan haIal juga b0leh berhadapan situasi t4ngkap basah.

Naik bilik jam 12:15 malam…DaIam jam 12:45 malam, pintu diketuk katanya Pejabat Agama KIuang

Melalui kisah yang dik0ngsikan oleh Puan Faridah Salleh, baru-baru ini dia dan suami turut berkesemp4tan bercuti ke Joh0r atas urusan kerja. Untuk itu, mereka mengambil keputusan menempah sebuah bilik h0tel bagi bermalam sebelum akhirnya didatangi oIeh pegawai jabatan agama. Dalam keadaan cem4s, dia meminta kebenaran untuk meny4rung tudung terlebih dahulu lalu membuka pintu.

Pegawai wanita masuk mereka periks4 bilik air, ambil IC & keterangan

Mujur sahaja ketika itu suaminya masih belum puIang kerana pergi bertemu dengan kawan Iama. Sekiranya sedang berdua-duaan di dalam bilik, besar kemungkinan mereka ibarat dit4ngkap basah dan bakaI dibawa ke pejabat agama kerana gagaI meIampirkan bukti berupa k4d nikah. Justeru daripada kisah itu, Puan Faridah memberikan pesanan dan meng4jak kita untuk segera membuat perm0honan memilik kad rasmi tersebut.

Ser4m nak ke mana-mana cuti ni…Memang bawa sijiI nikah fot0stat dalam d0mpet

Melalui ruangan k0men, rupanya netizen juga baru tahu mengenai kepentingan memiliki kad nikah ini. Sampaikan anak sudah menginjak dewasa pun, masih ada yang cuma bergantung kepada sijil perkahwinan kerana ber4nggapan ia sudah memadai bagi mengesahkan status suami isteri.

Kredit : Facebook Faridah Salleh / Kisah dunia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini