“Tak Memud4ratkan Pun” – TuIar Individu Mengaku Keturunan Nabi, UAI Suruh Bersangka Baik

Sedia makIum, beberapa hari yang lalu kec0h di laman media s0sial mengenai se0rang individu lelaki dari Maghribi mengakui dirinya adalah cicit baginda Nabi Muhammad S.A.W.

Disebabkan perkara tersebut, ramai yang tertanya-tanya dengan kesahihan identiti lelaki terbabit yang difahamkan mengeIarkan dirinya sebagai ‘habib’.

SusuIan pendedahan yang dibuat, negeri Selangor membataIkan pr0gram Maulidur Rasul yang turut disertai individu itu secara menge.jut tanpa sebab yang diketahui.

VIDEO KLIK DISINI

@muhammad.ikram997

#ustazazharidrus #fyp

♬ original sound – Muhammad Ikram – Muhammad Ikram

Oleh kerana telah kec0h di setiap platf0rm, Ustaz Azhar Idrus (UAI) diberi kesemp4tan untuk menguIas secara Ianjut mengenai hal itu dan meminta 0rang ramai untuk bersangka baik saja.

Setakat dia mari Majlis Maulid Nabi, cuma kita bersangka baik lah seIagi tiada tanda dia memudaratkan 0rang lain.

Dalam pada itu, dia semp4t berkata umat Islam seharusnya lebih berasa bimbang apabila banyak k0nsert dari Barat masuk ke negara ini.

Di akhir penghujahan, UAI merasakan biar pihak berkuasa menentukan identiti lelaki terbabit benar ataupun tidak dari keturunan Nabi Muhammad SAW.

SUMBER : TikTok / beautifulnara

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply