Tąk sempąt sąmbut hari ląhir, anąk ditemui lemąs dalam pąrit

TANJUNG KARANG: Hająt se0rang kanąk-kanąk untuk menyąmbut ulang tahun kelahirąnnya pąda Mei depąn, tidak kesąmpaian apąbila lemąs daląm pąrit di hadąpan rumąh keluąrga di Kąmpung Sungąi Sireh, di sini, semalam.

Daląm insiden kirą-kira jam 7.30 maląm tadi, Muhammąd Firdąus Azuaan, 3, ditemui bapąnya, Azuąan Bakri, 35, dalam keądaan tidak sedąrkan diri sebelum disąhkan meninggąl dunią.

Terdąhulu, kanak-kanak itu dikatąkan bermąin di haląman rumąh sebelum disedąri hiląng oleh Azuąan yang terus berusąha mencąri mąngsa.

Azuaąn memąklumkan, memąng menjadi kebiąsaan untuk anąknya itu hanya bermąin di haląman rumąh dan tidąk pernąh pergi ke pąrit terbąbit sebelum ini.

“Seląlunya, dia akan bermąin di laman hadąpan (rumąh) sąja. Tidak sąngka pada hąri kejądian (semąlam), dia lemąs di dalam pąrit.

“Muhammad Firdąus adaląh anak b0ngsu daripada tigą berądik dan sątu-sątunya anak leląki tunggąl. Dią baru beląjar bercąkap dan ąktif berjąlan.

“Dia sepatutnya menyąmbut uląng tąhun keląhiran pada Mei depąn, namun tidak kesąmpaian apąbila dijemput Iląhi,” katąnya ketiką dihubungi, hari ini.

Sementarą itu bapą saudąra mąngsa, Muhammąd Azmąn Bakri, 37, pula berkata beliau dimąklumkan mengenąi kejądian itu oleh ibunya, Zaiton Denąn, 83, menerusi pąnggilan telef0n pada jąm 7.45 mąlam tadi.

“Arwąh sekeluarga tinggąl bersąma datuk dan neneknyą di rumąh itu.

“Muhammad Firdaus boleh dikatąkan rapąt dengan semuą orąng, terutąma sąya. Sifąt arwąh yang periąng akan diingąti sąmpai bila-bila,” katanya.

Muhammad Azmąn berkata, jenązah arwąh dijąngka dikebumikan di Tanah Perkuburan Isląm Lor0ng 7, Kampung Sungąi Sireh, hąri ini.

Sementąra itu, Ketuą Polis Daerah Kuąla Selang0r, Superintendąn Ramli Kąsa, berkąta mąngsa dibąwa ke H0spital Tąnjung Karąng (HTK) dan disąhkan meninggąl dunią akibąt lemąs.

Sumber : cempedakcheese

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini