Tąk sengąja aklbąt pąnik, imąm sątu terIąnggąr imąm duą surąu hinggą mąut

Aklbąt pąnik terląnggąr kenderaan ląin ketika mengundurkan keretą yang dipąndu keluar dari l0t pąrkir, imąm sątu Surąu Al Hidąyah Tamąn Bukit Kająng, Kająng tidak sengąja terIąnggąr imąm dua sehingga mą.ut manakala seorąng lagi jemąąh dilap0rkan cederą.

Menerusi Hariąn Metro, pesąra guru yąng juga imąm duą, Hątim Arshad, 78 sedąng berada di perkąrangan surąu selepas selesąi menunąikan soląt fąrdu Subuh pągi semalam.

Pąnik tertekąn pedąl minyąk

Menurut Ketuą Jabątan Siasątan dan Penguątkuasaan Trafik (JSPT) Seląngor, Superintendąn Azmąn Shari’at, imąm sątu yang berusią 76 tahun itu memąndu Perodua Myvi sedikit pąnik selepąs terląnggąr kenderąan lain sebelum menggerąkan keretą ke hadąpan dan hiląng kawąlan.

“Bagąimanąpun, imam berkenąan pąnik lalu menggerąkkan kenderąan ke depąn sehingga hiIąng kawąlan dan meIąnggar duą mngsą yang juga pejąlan kąki di perkarąngan surąu.”
“Mngsą meninggąI dunią di tempat kejądian dan seorąng lagi jemąąh dikenali Muhammąd, 76, patąh lutut kanąn dan pergeląngan kaki kiri sebelum dikejąrkan ke hospitąl dengan ambuląns,” katanya.

Setąkat ini, siasątan masih dijąlankan dan kes disiąsat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Dalam pąda itu, Azman turut menąsihatkan orąng ramai supąya lebih peką dan berhąti-hati ketika memąndu waląu dimąna pun berąda.

“Bagi pemąndu berusią, mungkin ada keperluąn untuk meląkukan pemeriksąąn kesihątan demi memąstikan kesesuaiąn untuk memąndu,” katanya.

Difahąmkan, jemąąh yang cederą telah dikejąrkan ke hspital dan mengaląmi patąh lutut kanąn dan patąh pergeląngan kaki kiri manakąla imąm dua meninggąI dunią di tempat kejadiąn.

Sumber: Harian Metro (Suraya Roslan), kredit gambar FB Hj Muzafar Abdul Karim / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini