TerIantar & Tak Mampu Urus Diri, Kesihatan Roslan Saleh Semakin Mer0sot

Siapa yang tidak kenaI dengan pelak0n veteran leIaki tanah air Roslan Saleh yang sin0nim dengan watak j4hatnya? Antara filem-filem p0pularnya adalah Munafik 2, KL Special F0rce, Gerak Khas The Movie 2 dan lain-lain lagi.

Umum mengetahui, akt0r ini telah menghid4p peny4kit kenc1ng manis, tekanan drah rendah serta batuk kering lalu menyebabkan beliau terpksa berhenti berlak0n. Bukan itu sahaja, R0slan atau lebih mesra dipanggil Pak Lan ini pernah menjuaI pisang g0reng dan daging dendeng bagi menyara keIuarganya.

Terbaharu, keadaan kesihatan Roslan Saleh dimaklumkan telah berada dalam keadaan kurang baik akib4t peny4kit berkenaan sejak beberapa tahun lagi.

Memetik lap0ran mStar, isterinya mendedahkan selepas dimasukkan ke h0spital pada bulan Mei lalu kesihatan Roslan Saleh mula mer0sot.

“Ada se0rang kenalan menawarkan untuk buat rwatan sendi ketika datang ziarah ke rumah. Bagaimanapun tiba-tiba kaki Pak Lan jadi meIecur dan terpksa di bawa ke h0spital. Selepas beberapa minggu menerima rwatan, dia dimasukkan ke Unit Rwatan R4pi (lCU) kerana ketika itu tekanan drah rendah…”

“Sejak itu muIalah macam-macam peny4kit datang…sekarang ini suami sudah berada di rumah. Namun keadaan kesihatannya tidakIah begitu baik,” katanya.

Walau bagaimanapun, pelak0n ini difahamkan hanya mampu terIatar di atas katil dan tidak dapat menguruskan diri sendiri malah memerlukan isteri dan anaknya untuk membantu.

Tambahnya lagi, Roslan Saleh dikatakan penglihatannya semakin kabur serta terpksa berg4ntung kepada ubat-ubatan. Selain itu, Pak Lan juga terpksa datang ke klinik berhampiran untuk mencuci luka setiap hari.

“Suami saya memang dah tak b0leh nak berjalan dan hanya terlantar di atas katil…makan pun saya yang suapkan. Ada juga se0rang anak kami yang membantu untuk menguruskan Pak Lan setiap hari..”

“Akib4t kesan meIecur sebelum ini, Pak Lan terpksa datang ke klinik untuk mencuci luka setiap hari..” ujarnya.

Dalam pada masa yang sama, isterinya Zain0n mengatakan dia amat berbesar hati jika ada pihak yang sudi menghuIurkan bantuan keperIuan untuk suaminya seperti Iampin pakai bu4ng dan susu.

Sumber : yoy.my

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni..TQ
Nak Join —Klik Disini

Leave a Reply