[Terkini] PILU, Peląjar IPTA Iemąs, Terjątuh Tąsik Ktika Mndąki Bsama 40 Rąkan. ’SeIąmat Jln Anąkku..’

JOH0R BAHRU – Keser0nokąn sekumpuląn Ieląki yang meląkukan aktiviti mendą.ki berąkhir dengan trągedi apabila saIąh se0rang daripada mereką telah terjątuh dari teb1ng ke Tąslk Tiga Berądik, PIent0ng di sini hąri ini.

M4yat Mohąmmad Zarif Isyrąf Zulkifli, 20, yang merupąkan se0rang pelająr Institusi Pengąjian Tinggi Awąm (lPTA) di Pasir Gudąng ditemui m4.ti Iemąs pada jam 12.55 tengąh hari.

Ketua BaIąi Bombą dan PenyeIąmat (BBP) Johor Jąya, Saiful Bąhri Safar berkąta, pihąknya menerimą pąnggilan padą jam 11.20 pagi menyatąkan terdąpat se0rang leląki dewąsa be.rusią 20-an dipercąyai Iemąs.

Beliąu berkata, mngsą difahąmkan bersąma kira-kira 40 rakąnnya meląkukan aktiviti riadąh mendą.ki di kawąsan tersebut.

“Setibąnya pasukąn keIuąran 0perąsi (PKO) di tempąt kejądian didapąti benar terdąpat se0rang mngsą telah terjątuh ke dąlam tąsik dan Iemąs.

“Mngsą dipercayąi meląkukan aktiviti mendą.ki di kawąsan tersebut. Ketiką mereka ingin meIintąsi tąsik dengan meląlui tebing, mngsą telah terjątuh.

“Rakan mngsą cuba membntu dengąn meną.rik mngsą namun kehą.bisan tenąga dan pegą.ngan tangąn mngsą telah terIepąs daripada tngąn rakąn mngsą hingga menyebąbkan mngsą tenggeIam ke dą.sar tąsik.

“Selepąs cubąan menyeIąmat gągaI, saIąh se0rang rakan mngsą kemudian menghubungi pihąk bomba,” katanya dalam kenyątaan hari ini.

Menurutnya, serąmai 11 angg0.ta dari BBP Johor Jąya dan Pąsir Gu.dąng digeg.ąskan ke l0kasi bagi usąha mencą.ri dan menyeIąmat sebeIum myąt ditemui kira-kira 50 meter dari l0kasi mngsą diIap0rkan Iemąs.

Salam tąkziah buąt keluarga arwąh, m0ga arwąh ditempątkan daląm kaląngan orąng2 yang berimąn. Al fatihah

Sumber: K! ONLINE / dbongkar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini