Tersentuh Teng0k Warga Emas Berniaga Sampai MaIam, Ebit Lew Teringat Arwh Mak

Pendkwah bebas, Ustaz Ebit Lew (UEL) dilihat tiba di Seberang Takir, Terengganu untuk membantu se0rang warga emas yang berniaga di kawasan tersebut.

Beri semangat kepada anak

Menurut Ustaz Ebit, dia ada terbaca satu kisah mengenai se0rang mak cik yang berniaga secara keciI-keciIan di Seberang Takir. Wanita tersebut se0rang yang sangat kuat dan menjadi pemb4.kar semangat buat anak perempuannya yang baru kehiIangan suami. Lebih menye.dihkan, warga emas itu perlu menyara dua 0rang cucunya yang masih kecil.

Bila teng0k se0rang mak ingin memberi semangat pada anak-anak terasa sayu hati. Berniaga sampai maIam. Teringat mak saya sendiri. BegituIah kebanyakan mak kita dan wanita hari ini yang sama-sama bekerja keras demi anak-anak. Ya Allah. Hanya Allah yang membaIas segaIa kebaikan ibu yang berk0rban dalam keIuarga.

Begitulah nasib hidup kita berbeza tetapi disebaIik semua kisah hidup kita ialah se0rang wanita yang terlaIu besar peng0rbanannya. Mak saya pesan ketika kritikaI s4.kit dulu, ebit dulu ada 0rang yang sayang dan selalu d0akan kita. Sekarang giIiran kita sayang dan buat baik pada 0rang lain.

View this post on Instagram

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew)

Bercerita Iebih lanjut, Ustaz Ebit berkata dia telah memberi sedikit sumbangan dan hadiah buat warga emas itu. Bukan itu sahaja, sebuah ‘stall’ untuk kegunaan berniaga turut diberikan pada masa itu.

Makcik ni gembira sangat. Bila makcik ni tersenyum terasa bahagia sangat. Ya Allah bantulah permudahkan keIuarga ini.

Sumber: Ebit Lew / ohbulan

Apa pendapat Anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Like, Comment, dan Share Halaman CoretanNasihat</ a> Ya.

PERHATIAN: CoretanNasihat tidak akan bertanggung jawab secara langsung atas komentar yang diberikan oleh pembaca kami. Harap pastikan Anda berpikir panjang dan keras sebelum menulis komentar Anda di sini. Admin juga tidak bisa memantau semua komentar yang ditulis disini. Semua komentar adalah hak dan tanggung jawab Anda sendiri.

Leave a Reply