“Tetamu Tak Bertamadun” – Tuan Rumah Beng4ng 0rang Datang Beraya Buang ‘Pampers’ Tak BaIut PIastik Dulu

Musim perayaan ini pastinya rumah kita akan dikunjungi 0leh para tetamu dan san4k saudara yang datang berkunjung untuk beraya.

Namun, dalam keser0nokan berkunjung ke rumah terbuka, ada juga tetamu yang mungkin Iupa untuk menjaga ad4b berkunjung ke rumah 0rang sehingga menyinggung per4saan tuan rumah.

Begitulah yang diaIami oleh se0rang pengguna TikTok yang dikenali sebagai Nurin N0r yang meIuahkan rasa kecew4 terhadap tetamu yang bet4ndang ke rumahnya.

BiIa tetamu tak bert4madun.

Menerusi vide0 tersebut, dilihat tetamu yang datang ke rumahnya telah membuang Iampin bayi terus ke dalam t0ng s4mpah tanpa dibungkus dahuIu dengan pIastik bagi mengur4ngkan b4u.

Meninjau di ruangan k0men, rata-rata netizen turut memberikan pelbagai resp0n, ada yang memahami kekece.waan yang dirasakan tuan rumah dan memberi pering4tan kepada tetamu untuk menjaga adab ketika berkunjung ke rumah 0rang.

Untuk peringatan ibubapa yang ada anak kecik, buang p4mpers tu dah betul dalam t0ng, tapi tol0ng masukkan dalam pIastik, bukan bu4ng macam tu je, ikat kemas-kemas. – Pengguna TikTok.

Namun, ada juga yang berh4rap agar tuan rumah tidak terIalu mengambil hati dengan tetamu yang datang kerana mereka pemb4wa rezeki.

“Kena Ia expect benda macam ni akan berlaku bila ada yang zi4rah rumah, nak-nak waktu raya & yang ada anak kecik.. sekurangnya dia bu4ng dalam t0ng sampah bukan bersep4h-sepah,” tulis se0rang netizen.

SUMBER : TikTok / beautifulnara

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini