Tunggu DaIam Kereta Ketika Kawan Pergi S0lat, GeIagat Pemuda Cina Ini Buat Ramai Terharu

S0lat merupakan perkara wajib yang perlu diIakukan 0leh semua umat islam dan tidak ada se0rang pun terkecuaIi untuk melakukannya cuma ianya mempunyai beberpa kel0nggaran buat mereka yang uzur seperti s4kit dan wanita yang sedang dalam temp0h haid atau nifas.

SeIain daripada aIasan tersebut, perlulah kita menunaikan s0lat seperti yang diperintahkan dalam apa jua keadaaan sekali pun.

Seperti kisah yang tuIar baru-baru ini dimana se0rang lelaki Cina berk0ngsi sedang menunggu rakan-rakannya sedang s0lat telah meraih tumpuan ramai.

Menerusi vide0 yang dimuat naik oleh @ooiliangchia, rakan-rakannya yang lain pergi s0lat sementara dia berse0rangan di dalam kereta.

“Bila kau se0rang Cina dan kau keluar dengan geng kau yang semua Melayu, waktu s0lat ni kau kena masuk masjid dan tunggu dia0rang solat di Iuar masjid,” katanya.

Malah, dia juga berk0ngsi ketika setiap kali saja habis rakan-rakannya s0lat, mereka akan memberikan s0ngkok ataupun k0piah untuk dipakainya.

Meninjau di ruangan k0men, rata-rata warga netizen memuji sikap pemuda cina tersebut yang sanggup menunggu rakannya habis s0lat.

“Kawan-kawan awak anak muda yang baik kerana mereka tak tinggaIkan s0lat” – Netizen

Bukan itu sahaja, ada juga netizen yang bukan muslim akui pernah meIakukan perkara tersebut dan telah menjadi kebiasaan untuk mengingatkan mereka tentang waktu s0lat.

Antara komen warga maya:

VIDEO KLIK DISINI

@ooiliangchia

Kawan2 saya ni mmg…nnti suruh pakai songkok, pakai kopiah. Diorg dah tak anggap saya ni Cina 🤣🤣

♬ original sound – Chiaaaaaa – Chiaaaaaa

Sumber : YOY.MY

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply