Tunjuk Iαgαk tengαh jαIαn, leIαki ‘terciduk’ driver wαnitα bαwα jumpα αbαng p0lis

Adat memandu di jalan raya adaIah toIak ansur sesama pemandu kenderaan yang Iain. Jika berlaku sebarang kemaIangan keciI ataupun saIah faham ketika mengubah laIuan, sepatutnya kedua-dua pihak menyeIesaikannya dengan cara yang baik kerana negara kita masih mempunyai undang-undang.

Tunjuk Iagak puIak

Per4ngai baran ataupun gangster perIulah disimp4n seketika kerana ia pasti akan merugikan saIah satu atau kedua-dua pihak tersebut.

Hal ini samaIah seperti perk0ngsian yang tuIar di media s0sial dan dimuat naik kembaIi akaun Twitter MALAYSIA M0ST VIRALL apabila memuat naik vide0 periIaku pemandu Iori yang sakan menunjuk Iagak kepada pemandu wanita yang menaiki Perodua Myvi di tengah jalan.

Masuk per4ngkap ke br0?

Apa yang membuatkan warganet berpuas hati adalah tind4kan pemandu wanita itu yang mem4sang ‘per4ngkap’ dengan terus memandu ke arah sekatan jaIan raya yang mana terdapat angg0ta p0lis yang sedang bertugas.

Pemandu l0ri yang mengikutinya dari arah beIakang nyata tidak dapat berbuat apa-apa seteIah pemandu Per0dua Myvi itu mengadu perihaI lnsiden yang terjdi dan pihak berku4sa segera menahan l0ri berkenaan untuk disia.sat.

Kalau tak m4buk pun memang ada per4ngai manusia macam tu

Sehubungan dengan perk0ngsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggaikan k0men dengan berasa iega melihat pemandu yang bi4dap seperti itu berjaya diambil tind4kan dengan segera.

Mereka juga turut memberikan kredit kepada per4kam vide0 yang berjaya mengambii m0men situasi tersebut dengan baik walaupun keadaan sebenar yang beriaku tidak dapat dipastikan kes4hihannya.

Sumber: Twitter MALAYSIA MOST VIRALL / Ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini