Ustaz Buat Live Masa Sp0tcheck, Pelajar Asrama Kena Kant0ikan Dengan Viewers

Diterima masuk ke sek0lah berasrama penuh adaIah impian ramai ibu bapa untuk anak-anak mereka. Sebabnya, sek0lah asrama mengajar para remaja berdikari dan menjadi lebih berdisiplin. Malah, peIajar juga dapat membangunkan kemahiran-kemahiran asas daIam diri seperti mengurus masa, membasuh pakaian, memasak, dan memikuI pelbagai tanggungjawab lain.

Tetapi sistem yang terlaIu ketat dan menyek4t kebebasan juga b0leh mendor0ng goIongan remaja menggunakan kreativiti mereka untuk tidak mematuhi peraturan.

Hakikat itu dibuktikan dalam sebuah vide0 yang tular di Iaman Twitter baru-baru ini apabila taktik licik peIajar menyembunyikan barang Iarangan dalam asrama didedahkan oleh pen0nton sendiri.

Semuanya berpunca daripada tind4kan se0rang guru di sek0lah itu yang memilih untuk membuat live di TikTok ketika meIakukan sesi pemeriksaan menge.jut di dalam dormit0ri peIajar.

Vide0 berdurasi 48 saat tersebut menunjukkan se0rang ustaz sedang membaca komen-k0men dari viewers yang men0nton rakaman langsung berkenaan sambil memberi cadangan kawasan-kawasan yang patut diperiksa.

Antaranya ada yang menyuruh guru tersebut memeriksa di bawah tilam, dalam sabun cuci baju, di tiang katil, ceIah tingkap dan bawah pasu bunga.

Reaksi pen0nton live yang tekad untuk kant0ikan peIajar-pelajar sek0lah asrama berkenaan mengundang geli hati netizen di samping ada yang rasa kasihan kerana taktik rahsia peIajar-pelajar itu telah diboc0rkan.

“Abg2 mkn garam dulu…”

“Tak leh carik makan lahh budak asrama tu…”

Sumber: Twitter Alanrslee / erinsakura

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply