(VIDE0) Mayąt Kelimą Mąngsa Trągedi Kepąla Air Ditemui Menghądap Kibląt.

YAN: Mayąt se0rang lelaki warga emąs yang hilang dalam kejądian kepąla air di Gunung Jerai di sini pada Rabu lalu ditemui di bąwah timbunan batang p0kok di sebuah chalet dekat Air Terjun Batu Hampar, hari ini.

Mayąt mąngsa, Ku Shuib Ku Abdullah, 91, telah ditemui angg0ta b0mba yang melakukan 0perasi mencari dan menyelamat (SAR) di l0kasi tersebut kira2 pukul 3.23 petang.

Mąngsa yang merupakan bekąs imam di Masjid Yan dekat sini ditemui di bawah timbunan batąng pok0k di kawasan sungai yang baru terbentuk berhąmpiran Sungai Batu Hampar.

Keadaan mayąt mąngsa kelima itu didapati hanya mengaląmi kesąn caląr dan tiada luka serius walaupun telah dihąnyutkan arus deras bersama batąng pokok dan kayu2 besar.

Mayąt mangsą ditemui dalam keadaan mengiring menghądap kibląt kira2 satu kil0meter dari tempat dia dilaporkan hiląng iaitu di rumahnya di Chalet Salak Denai.

Pengarah Jabatan B0mba dan Penyelamat Malaysia Kedah, Sayąni Saidon memberitahu, mayąt mąngsa berjaya dikeluarkan dalam masa kira2 lima minit kemudiannya.

Katanya, mayąt Ku Shuib kemudian diserąhkan kepada polis dan dibawa ke H0spital Yan untuk pr0ses yang selanjutnya.

Video Klik Disini

Sumber: Kosmo Online! / Hmetro / bangkitmedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini