[VIDE0]Lih̷at w̷arga em̷as sendirian di RnR, pemud̷a b̷antu tump̷angkan ke TBS terim̷a puji̷an

Jika kita mer̷asa hidup kita sud̷ah berasa sus̷ah, seben̷arnya ada insan l̷̷ain yang lebih hebat ujian dalam hidup mereka. Jadi, seharusnya kita lebih bersyukur dan memb̷antu m̷ana yang perlu buat mereka y̷ang betul-betul dalam kesus̷ahan.

VIDEO TIKTOK ADA DIBAWAH SEKALI

B̷antu pakcik di RnR

Hal ini sam̷alah seperti perk0ngsian se0rang penggun̷a TikTok dikenali seb̷agai Wan Abdul Hadi apabila memu̷at naik satu vide0 ketika mencerit̷akan m0men dia memb̷antu se0rang w̷arga em̷as berusia 66 t̷ahun untuk men̷aiki b̷as.

Dari Mel̷aka nak b̷alik Alor Set̷ar

Menurutny̷a, dia dalam perj̷alanan balik dari Batu P̷ahat ke Kuala Lumpur tel̷ah berhenti di Perhentian R̷awat dan Reh̷at (RnR) sebelum bertemu deng̷an pakcik tersebut yang memint̷a bantu̷an untuk menghant̷arnya ke henti̷an Nil̷ai.

Dia mem̷aklumkan dari Mel̷aka dan ingin pul̷ang ke Alor Set̷ar dengan menaiki b̷as. Tamb̷ahnya, dia dat̷ang ke Mel̷aka atas tuju̷an melihat satu-s̷atunya anak ters̷ayang yang k0ma kerana meng̷alami kemaI̷angan jalan r̷aya.

Jenguk an̷ak kema̷Iangan, dah 3 hari duit h̷abis

Pakcik tersebut juga menjel̷askan yang anak perempu̷annya itu baru berusia 24 tahun d̷an sedang melanjutkan pel̷ajaran di Melaka dan baru 4 hari an̷aknya kem̷aIangan. Isterinya pula telah meningg̷aI dunia kira-kira 18 t̷ahun yang lalu.

Anak al̷ami keceder̷aan par̷ah

Difah̷amkan, anak perempu̷an pakcik tersebut telah dil̷anggar di l̷ampu isyarat berw̷arna mer̷ah dan dalam kead̷aan koma. Kedua-dua kaki dan t̷angan g̷adis tersebut pat̷ah, lehernya juga p̷atah serta masih belum sed̷arkan diri.

Pakcik berken̷aan ingin pulang ke Alor Setar ker̷ana mahu menoreh get̷ah untuk beber̷apa hari bagi mengumpul duit dan dat̷ang semula ke Melaka selep̷as duitnya habis ker̷ana sudah 3 hari ber̷ada di negeri tersebut.

Redh̷a jika an̷ak di̷ambil Tuh̷an

Dalam perbu̷aIan tersebut, pakcik berken̷aan juga akui redh̷a andai nyaw̷a an̷aknya diambil oleh Allah S.W.T. Diseb̷abkan sedih mendeng̷ar cerita warga em̷as tersebut, Wan Abdul Hadi tel̷ah meng̷ambil keputusan untuk mengh̷antar pakcik itu terus ke Termin̷al Bersepadu Sel̷atan (TBS) dan memberik̷an sedikit w̷ang p0ket untuknya pul̷ang ke Alor Set̷ar.

Hant̷ar terus ke TBS

Sem0ga rezeki yang b̷antu & pakcik ni terus dipermud̷ahkan

Sehubungan deng̷an perkongsian itu, rata-rata w̷arganet akui berasa sebak mendeng̷ar perkongsian yang dibu̷at oleh penggun̷a TikTok berkenaan. Merek̷a juga mend0akan agar anak p̷akcik tersebut segera sembuh dan w̷arga emas sert̷a lelaki yang memb̷antunya dimurahkan rezeki oleh Allah S.W.T.

Ujian kita, kita tak tahu lagi

Sedih ya Allah terbayang ayah sendiri

Semoga setiap kesusahan akan muncul kesenangan

Terima kasih bro tolong bantu

VIDEO

Sumber: TikTok Wan Abdul Hadi / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini