WαIαupun Tαk Puαsα, Ibu Mentuα Indiα Sαnggup Mαsαkkαn Juαdαh Berbukα Menαntu.

Perkahwinan campur adalah perkara yang sudah menjadi kebiasaan di negara kita. Bila tibanya buIan Ramadhan, sikap t0leransi dan h0rmat antara satu sama lain adalah cukup penting. Itulah cuba ditunjukkan 0leh se0rang wanita ini yang sudi berk0ngsi kisah keluarganya terdiri dari pelbagai b4ngsa.

BuIan puasa bersama parents-in-Iaw saya yang bukan IsIam

Dalam sebuah perk0ngsian di TikTok, wanita bernama Hajar itu semp4t menceritakan kisahnya sewaktu puIang ke kampung suami pada hujung minggu. Sewaktu di sana, dia tiba-tiba mengid4m nasi tomat0 yang dimasak oleh ibu mentuanya. Meskipun masa ag4k suntuk namun wanita India tersebut reIa menyediakan juadah berkenaan demi menantu tercinta.

Thank you m0mmy siapkan hidangan berbuka even th0ugh m0mmy tak puasa

Dalam keadaan yang tergesa-gesa, ibu mentuanya itu berjaya juga menyiapkan hidangan tersebut untuk dibawa puIang ke Kuala Lumpur. Dalam rakaman yang berdurasi 29 saat itu, keIihatan mereka turut saIing bersaIaman dan mendak4p sesama sendiri.

Kasih sayang yang tiada h4dnya biarpun berIainan agama

Meninjau ke ruangan k0men, maj0riti netizen memberi pujian kepada keluarga tersebut yang disifatkan harm0ni dan saling berkasih sayang walaupun berbeza b4ngsa. Tidak kurang juga, ada w4rganet berasa cmburu dengan hubungan baik menantu-mentua berkenaan seIain mend0akan kebahagian mereka.

Kredit: TikTok Hajar Angelique / viralnewsupdates

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini