Wαnitα kerdiI tr4umα, b0t dinαiki bersαmα bαyi usiα 36 hαri hαmpir terbαIik

Mngsa banjir di Pantai Timur Semenanjung Malaysia dilihat semakin membvruk dengan lebih ramai yang telah ditempatkan di pusat pemind4han sementara.

Perk0ngsian-perk0ngsian mngsa b4njir di media s0sial telah membuatkan banyak pihak berasa bimbang lebih-lebih lagi ada kawasan sudah terputvs hubungan.

B0t hampir2 terIingkup

Situasi cem4s itu turut dik0ngsikan seorang pengguna Instagram yang juga wanita yang pernah viraI kerana berbadan kerdiI tahun lalu.

Syakila Norazma Amira yang sedang berp4ntang selepas melahirkan anak sulungnya dilihat menjadi saIah se0rang mngsa banjir yang dipindahkan berikutan rumah serta kenderaan peribadi habis tenggeIam kerana bah tersebut.

View this post on Instagram

A post shared by @buyaaaa

Masih lagi daIam pantang

Lebih mencem4skan, ketika pr0ses pemindahan, b0t yang mereka naiki hampir sahaja terbalik dimana dia membawa bayi berusia 36 hari.

Hal tersebut membuatkan wanita kerdil itu sangat tr4uma kerana bot yang mereka sand4r di pokok sedikit lagi terIingkup. Nasib baik ibunya semp4t berp4ut dan masing-masing men4ngis kerana panik.

Disebabkan itu, suaminya segera memindahkan bayi mereka ke b0t lain dan terus menuju ke pusat pemind4han.

Suami cepat2 pind4hkan baby

D0kumen diri dan harta bend4 terendam

Tambah wanita itu lagi, segala d0kumen peribadi tidak dapat diselamatkan kerana air sudah memenuhi rumah. Ketika ini mereka hanya sehelai sepinggang dan bersyukur kerana masih ada yang sudi memberikan peraIatan bayi seperti Iampin dan susu buat anak.

Elektrik dan air juga sudah diputvskan

Syakila Norazma Amira juga menjelaskan ketika ini bekaIan air, elektrik dan line telef0n sangat terhad dan ada diantaranya sudah terputus.

Dia sempat mem0hon orang ramai mend0akan keselamatan ahli keluarganya kerana mereka meminta SyakiIa keluar dulu dari kampung bagi menyelamatkan bayi.

Masih tr4uma ingat kejdian b0t hampir terIingkup

Dalam pada itu, wanita kerdil tersebut juga semp4t memoh0n maaf kepada mereka yang meminta untuknya membuat review pr0duk kerana semua barang yang dikirim telah tenggeIam kerana b4njir.

Dia juga menguc4pkan terima kasih kepada semua yang memahami situasi dihadapi dirinya dan keIuarga ketika ini.

Untuk makluman, Syakila atau Yaya menjadi perhatian netizen apabila kisah percintaannya dengan suami yang berusia 20 tahun yang sangat istimewa. Ramai yang memuji suami kepada wanita tersebut kerana tidak mem4ndang rupa par4s atau keadaan fizikaI Yaya.

Difahamkan, mereka berkenalan menerusi permainan secara dalam talian selepas beberapa buIan mengenali hati budi masing-masing.

Pada 25 Januari 2022, wanita tersebut selamat meIahirkan anak pertama mereka di saIah sebuah hospital di Terengganu.

Sumber: Instagram Buyaaaa / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini