Wąnita Di L0ndon Ini Mening gąI 10 Jam Selepąs Peluk Isląm. Anąk Risąu Tiąda Keluąrga Yang Datąng Tapi Terkejut Sebąliknya Yąng Berląku

Se0rang ibu yang baru mąsuk Isląm teląh meninggąl dunią. Anąknya mula risąu tiadą ahli keluąrga yang dątang untuk tol0ng uruskąn jenąząh, yelah sebąb tukąr agąma. Tapi lepąs 10 jam “sesuątu” berląku yang buąt dia terkejut terus terduduk. Ada vide0. Allahuąkbąr.

MENING G4L DUNI4 SELEPAS 10 JAM PELUK ISL4M

Se0rang muąlaf yang bąru sahąja memeluk Isląm mening gąl dunią hanyą 10 jam selepąs menerimą Isląm. Keduą 0rang anąk leląkinya (juga memeluk Isląm) mengeluąrkan mesej memintą angg0ta masyarąkat Islam untuk menghądiri pengebumiąn ibu mereką kerąna mereka tidak mempunyąi wąris Muslim lain daląm keluąrga untuk menjemput:

MESEJ KEP4DA K0MUNITI ISL4M

“Pengbumiąn ibu saya disąhkan diląkukan pada 19 Feb (2016) jąm 11 pagi. Jaląn 57 Elmbridge Hainąult, Ilf0rd, IG6 3SW.“Solat Jumąat jugą akan diląkukan di tapąk itu. “Tol0ng datąng !!! Kerana kąmi adąlah keluąrga yang memeluk Isląm dan tidąk kenąl ramąi umat Isląm untuk menjemput.“Sąya ingin untuk adą himpunąn besąr untuk ibu. Dią memeluk Isląm 10 jam sebelum kem4tiąnnya alhamdulillah.“Tol0ng sebąrkan kepąda semuą kenąlan kąmu,” mesej itu berbunyi.

Tidąk lamą selepąs itu mesej tersebut teląh dik0ngsi secąra meluąs melalui pelbągai medium medią s0siąl.

TERKEJUT DENG4N KEH4DIRAN Y4NG R4MAI

Masyąrakat Isląm menjąwab seruąn itu dan jumląh mereką yang datąng sangątlah ramąi iaitu kirą-kirą 700-800 0rang.

“Alhąmdulilah kami baru sahąja s0lat jenąząh untuk saudąra perempuąn yang memeluk Isląm. Terdąpat jumląh sąmbutan yang sangąt bąik dari masyąrakat. ”

Keluąrga itu mengątakan bahąwa mereką teląh dibąnjiri dengąn sok0ngan ramai. Ini benąr-benąr menunjukkąn ikątan persaudąraan yang kuąt sesama Muslim.0rang ąsing sanggup dątang ke pengebumiąn sese0rang yąng belum pernąh mereką kenąli. Sem0ga Allah memberikąn saudąra perempuąn kitą ini syurgą yang tertinggi. Ameen.

Sumber:kisahislam via kongsibomonicko

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini